Aktualności

Postępowania na platformie zakupowej

Wymierne oszczędności finansowe przynosi wdrożona kilka miesięcy temu elektroniczna platforma zakupowa. Dzięki elektronicznej formie i nieograniczonemu zasięgowi, jaki daje internet, służby logistyczne słupskiej szkoły mogą dokonywać zakupów po optymalnych cenach.

Elektroniczna platforma zakupowa wykorzystywana jest już przez kilka Szkół Policji, oprócz Słupska korzystają z niej również placówki w Katowicach i Pile. Jest to aplikacja internetowa. Jej działanie podobne jest podobne jest do aukcji podczas której oferenci starają się zaproponować kupującemu jak najkorzystniejsze warunki.

W przypadku konieczności zakupu określonego towaru kupujący loguje się na platformie i umieszcza ogłoszenie o chęci zakupu. Ogłoszenie to trafia do potencjalnych sprzedawców, którzy mogą przygotować odpowiednią ofertę i przedstawić ją na platformie. Podmiot kupujący obserwuje na bieżąco spływające oferty wraz z cenami i dodatkowymi opisami - dzięki temu można porównać ceny i wybrać najkorzystniejszą ofertę.

- Oprócz ceny można także zdefiniować dodatkowe kryteria, jak na przykład termin dostawy, koszt transportu czy długość udzielonej gwarancji. W przypadku, gdy wymagania są w takim samym stopniu spełnione przez kilku dostawców możliwe jest zorganizowanie dodatkowej licytacji między nimi - mówi podinsp. Elżbieta Kotecka, która na co dzień zajmuje się w słupskiej Szkole Policji zakupami na platformie elektronicznej.
Szkoła Policji w Słupsku wykorzystuje platformę zakupową od trzech miesięcy; w tym czasie przeprowadzono 116 postępowań, w których uzyskano wymierne oszczędności finansowe.

(11.2.2015)

Powrót na górę strony