Aktualności

Nowe systemy kontroli dostępu

imageSłużby logistyczne Szkoły Policji w Słupsku przygotowują się do wdrożenia nowoczesnego systemu kontroli dostępu i pobytu. Całość inwestycji została podzielona na kilka etapów.

W pierwszym etapie, przewidzianym na ten rok, znajduje się opracowanie kompleksowej dokumentacji, a także połączenie siecią światłowodową obiektów strzelnic przy ulicy Zamiejskiej z główną siedzibą Szkoły Policji.
Kolejny etap to instalacja systemów kontroli dostępu na wszystkich wejściach zewnętrznych do obiektów Szkoły. W ramach tego etapu zostaną zainstalowane specjalne bramki uchylne i obrotowe. Wejście do środka będzie możliwe po przyłożeniu do czytnika przy bramce, spersonalizowanej karty. Karty takie posiadać będą wszyscy członkowie kadry oraz wszyscy słuchacze.
Na tym etapie realizacji projektu możliwe będzie szczegółowe określenie czasu pracy i służby oraz stała informacja na temat liczby osób przebywających na terenie obiektów Szkoły Policji.

Jedną z ważniejszych funkcjonalności systemu będzie elektroniczny system identyfikacji twarzy. Każda osoba, pracująca lub ucząca się w szkole, będzie miała wykonane zdjęcie, które w wersji elektronicznej znajdować się będzie w systemie kontroli dostępu. Każda osoba wchodząca na teren Szkoły widoczna będzie w kamerze zainstalowanej przy wejściu. Zbliżając kartę do czytnika, przed otwarciem bramki, system porówna zdjęcie znajdujące się w systemie, z obrazem twarzy przekazywanej przez kamerę przy wejściu. Jeśli oba obrazy będą zgodne – bramka otworzy się.

Kolejna część realizacji systemu kontroli dostępu to podział wszystkich terenów i obiektów słupskiej Szkoły Policji na strefy. Wejście do każdej ze stref będzie możliwe po zbliżeniu karty do czytnika. W systemie będzie można określić dla każdej osoby, do których obiektów może wejść, a do których - nie.
W przypadku słuchaczy karty identyfikacyjne umożliwiać będą również korzystanie z zasobów bibliotecznych. W przyszłości również wydawanie posiłków na szkolnej stołówce odbywać się będzie po zbliżeniu do czytnika karty identyfikacyjnej – umożliwi to stały monitoring ilości wydanych posiłków.

Wdrożenie przez służby logistyczne Szkoły Policji elektronicznego systemu kontroli dostępu niesie ze sobą wiele dodatkowych korzyści. Jedną z nich jest zwiększenie ochrony obiektów, a także zmniejszenie ryzyka dostępu osób nieuprawnionych do informacji niejawnych bądź specjalistycznego sprzętu.
W przypadku pożaru bądź innych zagrożeń operator systemu – Dyżurny Szkoły, jest w stanie natychmiast podać liczbę osób, które znajdują się w zagrożonych obiektach oraz na bieżąco śledzić przebieg ewakuacji z poszczególnych stref i pomieszczeń.

Osobnym elementem kontroli dostępu będzie system kamer, które rozmieszczone zostaną wzdłuż granic obiektów Szkoły, a także wewnątrz terenu, w wyznaczonych miejscach. Monitoring wizyjny, przystosowany będzie też do przekazywania i rejestracji obrazu w nocy, umożliwi to zmniejszenie liczby patroli służby wartowniczej. Każde urządzenie monitoringu wizyjnego oprócz przekazywania obrazu informować będzie też o pojawieniu się jakichkolwiek osób w polu obserwacji.

(24.4.2014)

Powrót na górę strony