Pracownicy MOPR i policjanci
Jak radzić sobie z emocjami interesantów i jak zabezpieczyć się się przed czynną napaścią - to niektóre z tematów poruszanych podczas szkolenia, jakie przeprowadzili dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku wykładowcy Szkoły Policji.
Było to kolejne ze szkoleń jakie dla pracowników słupskiego MOPR`u przygotowali wykładowcy Szkoły Policji. Podczas ostatniego spotkania mówiono między innymi o obsłudze tak zwanych „trudnych klientów”. Policyjna psycholog st.post. Kamila Wojciukiewicz mówiła o technikach rozmowy, które można zastosować w kontakcie z petentami agresywnymi i roszczeniowymi, którzy chcą wymusić na urzędnikach na przykład przyznanie określonego świadczenia.
Psycholog przedstawiła metody prowadzenia rozmowy, które pozwalają wyciszyć emocje petentki lub petenta i jednocześnie zapobiegną eskalacji negatywnych emocji.
O bezpieczeństwie osobistym w kontekście postawy agresywnej petentki bądź petenta mówił natomiast podinsp. Krzysztof Plumbaum, specjalista w zakresie taktyki i technik interwencji. W trakcie zajęć mowa była między innymi o tym, jak zachować się w pomieszczeniu wobec osoby, która chce naruszyć nietykalność cielesną urzędnika. Policjant przedstawił również sposoby zachowania wobec osób agresywnych, na które często napotykają przedstawiciele MOPR`u podczas wizyt terenowych.